Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky Najdemjob s.r.o.
- Úvodní ustanovení
- Provozovatelem online platformy pro zprostředkování zaměstnání (dále jen „Platforma“) je obchodní společnost Najdemjob s.r.o., IČO: 17928869, sídlem Masarykovo náměstí 3090/15, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava, zapsaná v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ostravě pod sp. zn. C 94860 (dále jen „Provozovatel“). Provozovatel vydává tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) v souladu s § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za účelem úpravy práv a povinností mezi Provozovatelem a Uživateli při užívání Platformy a služeb na ní poskytovaných.
- Tyto VOP upravují práva a povinnosti Provozovatele, registrovaných uchazečů o zaměstnání a dalších uživatelů Platformy (dále jen „Uchazeč“ nebo společně též „Uživatelé“) a registrovaných zaměstnavatelů – inzerentů nabízejících volná pracovní místa prostřednictvím Platformy (dále jen „Inzerent“ společně též „Uživatelé“). Práva a povinnosti výslovně neupravené v těchto VOP se řídí platnými právními předpisy České republiky. V případě rozporu mezi ustanoveními těchto VOP a kogentními ustanoveními obecně závazných právních předpisů mají přednost tato kogentní ustanovení.
- Veškeré služby poskytované Provozovatelem prostřednictvím Platformy jsou pro Uchazeče bezplatné, zatímco služby poskytované Inzerentům (a to zejména možnost zveřejňování pracovních inzerátů) jsou zpoplatněné dle individuální cenové nabídky Provozovatele (dále jen „Ceník“), jenž bude Inzerentům individuálně zaslána. Platforma slouží jako inzertní online služba, která umožňuje Inzerentům uveřejňovat nabídky pracovních míst a Uchazečům na tyto nabídky reagovat.
- Používáním Platformy, registrací Uživatele či odesláním odpovědi na pracovní inzerát Inzerenta prostřednictvím Platformy Uživatel stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a souhlasí s tím, že se těmito VOP bude řídit. Tyto VOP jsou nedílnou součástí smluvního vztahu mezi Provozovatelem a Uživatelem (resp. Inzerentem) vzniklého způsobem dle článku 3 níže. Aktuální platné znění VOP je vždy uveřejněno na webových stránkách www.najdemjob.cz.
- Kontaktní údaje Provozovatele (zejména adresa pro doručování, e-mail a telefonický kontakt) jsou uvedeny na webových stránkách Platformy. Provozovatele je možné kontaktovat elektronicky prostřednictvím zákaznické podpory na info@najdemjob.cznebo písemně na adrese sídla Provozovatele.
- Provozovatel je také držitelem licence ke zprostředkovávání zaměstnání ve smyslu § 14 odst. 1 písm. a) a c) zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti.
- Definice pojmů
- Pro zjednodušení orientace v těchto VOP se níže uvádí užívané definice a jejich vysvětlení.
- Uživatel – jakákoliv osoba využívající jakékoli funkce či služby Platformy, ať již jako Uchazeč nebo jako Inzerent. Uživatel – Uchazeč může být fyzická osoba starší 15 let (za současně splnění dalších zákonných povinností). Uživatel – Inzerent může být fyzická osoba podnikatel jednající v rámci jeho podnikatelské činnosti nebo právnická osoba – podnikatel.
- Uchazeč – fyzická osoba hledající zaměstnání nebo jinou pracovní příležitost, která využívá služby Platformy za účelem prohlížení a vyhledávání pracovních nabídek, případně za účelem reakce na tyto nabídky. Uchazeč může na Platformě vytvořit svůj uživatelský účet a profil.
- Inzerent právnická osoba nebo fyzická osoba – podnikatel (zaměstnavatel), která prostřednictvím svého účtu na Platformě zveřejňuje pracovní inzeráty nabízející pracovní místa, popř. využívá doplňkové služby nabízené Provozovatelem (např. zvýraznění inzerátu, topování pozice aj.). Inzerent nikdy nemůže být spotřebitelem, neboť se jedná o osoby jednající v rámci jejich podnikatelské činnosti.
- Pracovní inzerát – elektronická nabídka práce (pracovní pozice) uveřejněná Inzerentem na Platformě. Inzerát obsahuje informace o nabízené pracovní pozici, požadavcích na uchazeče, místě výkonu práce, popisu práce, případně nabídce mzdy či benefitech, a dále může obsahovat další informace poskytnuté Inzerentem v souladu s těmito VOP.
- Uživatelský účet – účet na Platformě vytvořený registrací Uživatele (Uchazeče či Inzerenta). Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen přihlašovacím jménem (uživatelským e-mailem) a heslem. Prostřednictvím uživatelského účtu může Uživatel spravovat svůj profil, resp. inzerci, využívat služby Platformy a upravovat své nastavení.
- Profil Uchazeče – osobní profil Uchazeče vytvořený v rámci jeho uživatelského účtu. Profil může obsahovat zejména jméno a příjmení Uchazeče, kontaktní údaje, strukturovaný životopis (CV) či profesní údaje, fotografii, odkaz na LinkedIn účet nebo jiné údaje poskytnuté Uchazečem za účelem představení své osoby potenciálním zaměstnavatelům.
- Smlouva – smluvní vztah (jehož obsah je vtělen do těchto VOP) mezi Provozovatelem a Uživateli upravující využívání služeb Platformy. V případě Uchazeče vzniká smlouva okamžikem dokončení registrace uživatelského účtu (resp. momentem začátku využívání služeb Platformy, pokud se registrace nevyžaduje). V případě Inzerenta dochází k uzavření smlouvy způsobem dle čl. 3.2 a níže (typicky registrací a objednáním zpoplatněné služby). Tyto VOP tvoří obsah Smlouvy. Smlouva se uzavírá v českém jazyce a řídí se českým právem.
- Registrace uživatele a uzavření smluvního vztahu
- Registrace Uchazeče: Pro prohlížení pracovních inzerátů a odpovídání na ně není ze strany Uchazeče vyžadována registrace (Uchazeč může na inzerát reagovat jednorázově vyplněním požadovaných údajů a přiložením životopisu i bez vytvoření účtu). Uchazeč má však právo se na Platformě zaregistrovat a vytvořit si tak uživatelský účet a Profil Uchazeče pro účely pohodlnějšího využívání služeb (např. správa vlastního profilu, ukládání životopisů, sledování historie odpovědí na inzeráty apod.). Registrace Uchazeče je bezplatná. Registrace se provádí vyplněním registračního formuláře na Platformě, v němž Uchazeč pravdivě a úplně uvede požadované údaje o své osobě. Údaje zadané při registraci musí být vždy aktuální a pravdivé. K dokončení registrace je vyžadováno ověření e-mailové adresy Uchazeče. Uchazeč také může zaškrtnout možnost být evidován v databázi životopisů Provozovatele, což znamená, že Provozovatel bude moci na základě profilu Uchazeče nabízet Uchazeči i jiné vhodné pracovní nabídky; tato funkce je dobrovolná, Uchazeč může svůj souhlas kdykoliv odvolat změnou nastavení ve svém Profilu Uchazeče.
- Registrace Inzerenta: Pro využívání služeb určených pro Inzerenty (zejména pro vkládání pracovních inzerátů) je vyžadována registrace Inzerenta a vytvoření uživatelského účtu Inzerenta. Registrace Inzerenta probíhá vyplněním a odesláním registračního formuláře určeného pro Inzerenty, který je dostupný na Platformě. Inzerent je povinen uvést při registraci úplné a pravdivé identifikační a kontaktní údaje o své osobě či organizaci (obchodní firmu/název, sídlo, IČO, případně DIČ, kontaktní osobu, e-mail, telefon apod.) a udržovat tyto údaje aktuální. Provozovatel si vyhrazuje právo registraci Inzerenta před jejím dokončením ověřit a případně registraci odmítnout, pokud by údaje Inzerenta byly zjevně nepravdivé nebo by Inzerent v minulosti opakovaně porušil VOP. Okamžikem dokončení registrace Inzerenta (potvrzovacím e-mailovým oznámením ze strany Provozovatele) dochází k uzavření smlouvy mezi Provozovatelem a Inzerentem.
- Objednání služeb a vznik smlouvy s Inzerentem: Uveřejnění pracovního inzerátu Inzerentem na Platformě je podmíněno objednáním příslušné služby dle Ceníku (např. jednorázové zveřejnění inzerátu na stanovenou dobu, zvýraznění inzerátu apod.) a úhradou ceny této služby. K objednání zpoplatněné služby dochází buďto prostřednictvím objednávkového online formuláře v rozhraní uživatelského účtu Inzerenta, nebo jiným způsobem nabízeným Provozovatelem (např. e-mailem či na základě individuální písemné smlouvy). Podání elektronické objednávky Inzerentem se považuje za návrh na uzavření smlouvy o poskytnutí dané služby. Smluvní vztah (individuální smlouva o poskytnutí konkrétní služby) je uzavřen v okamžiku schválení této objednávky ze strany Provozovatele (výslovným potvrzením objednávky ze strany Provozovatele e-mailem na e-mailovou adresu Inzerenta) a tím vzniká závaznost VOP pro Inzerenta. Provozovatel si vyhrazuje právo objednávku (návrh na uzavření smlouvy) nepřijmout z jakéhokoliv důvodu, zejména v případě, že by objednaná služba nebo obsah inzerátu byly v rozporu s těmito VOP či právními předpisy, nebo v případě výrazných provozních potíží na straně Provozovatele.
- Doba trvání smlouvy: Smlouva mezi Provozovatelem a Uživatelem se uzavírá na dobu neurčitou, nestanoví-li tyto VOP či individuální ujednání jinak. U smluv o jednorázových placených službách (např. zveřejnění jednoho inzerátu na určitou dobu) trvá smluvní vztah po dobu poskytování dané služby. Smluvní vztah založený registrací uživatelského účtu trvá po celou dobu existence tohoto účtu (není-li ukončen dle čl. 10 níže). U smluv uzavřených na dobu určitou (např. paušální/časově omezené programy) lze smlouvu prodloužit za podmínek dohodnutých při jejím uzavření nebo stanovených v těchto VOP či Ceníku.
- Obchodní sdělení: Provozovatel je oprávněn využít kontaktní údaje Uživatele (e-mail, případně telefon) za účelem šíření obchodních sdělení, týkajících se pouze služeb Provozovatele, ledaže Uživatel toto využití již původně neodmítl, a to např. zasláním zprávy na kterýkoli z kontaktních údajů Provozovatele. Každý Uživatel má právo kdykoliv zdarma odmítnout zasílání obchodních sdělení prostřednictvím odkazu v obchodním sdělení.
- Práva duševního vlastnictví: Uživatel nemá ke svému účtu žádná vlastnická práva. Pokud není výslovně uvedeno jinak, autorská práva a jiná práva duševního vlastnictví k veškerému obsahu na Platformě jsou ve vlastnictví Provozovatele, příp. osob, které k jeho užití udělily Provozovateli souhlas. Z Platformy není dovoleno stahovat nebo jinak kopírovat jakýkoli obsah, pokud není určen pro osobní použití Uživatele nebo pokud není stahování takového obsahu výslovně povoleno; i v případě svolení se stažením obsahu je Uživatel povinen dodržovat veškeré předpisy týkající se autorského práva či jiných práv duševního vlastnictví. V souvislosti s Platformou je přísně zakázáno upravovat, dešifrovat nebo jinak manipulovat se software, zdrojovým kódem Platformy nebo jinými informacemi obsaženými na Platformě. Automatizovaný sběr informací z Platformy je zakázán.
- Práva a povinnosti Uchazečů (uživatelů hledajících zaměstnání)
- Bezplatnost služeb pro Uchazeče: Všechny služby Platformy určené pro Uchazeče (zejména prohlížení a vyhledávání inzerátů, registrace a vytvoření profilu, zasílání odpovědí na inzeráty, ukládání životopisů apod.) jsou poskytovány Provozovatelem bezplatně. Uchazečům mohou být nabízeny nadstandardní funkce (např. zasílání upozornění na nové nabídky práce, doporučení nabídek odpovídajících profilu Uchazeče apod.), které jsou rovněž bezplatné, není-li na Platformě uvedeno jinak.
- Vytvoření a správa profilu: Uchazeč nemá ke svému účtu žádná vlastnická práva. Registrovaný Uchazeč má právo vytvořit si na Platformě svůj Profil Uchazeče. Uchazeč je povinen uvádět ve svém profilu a životopisu pouze pravdivé, přesné a aktuální údaje. Údaje ve svém profilu by měl průběžně aktualizovat, dojde-li ke změnám (např. nové zkušenosti, dosažené vzdělání apod.). Uchazeč odpovídá za to, že obsah jeho profilu (texty, fotografie aj.) neporušuje práva třetích osob (zejména autorská práva či právo na ochranu osobnosti) a není v rozporu s dobrými mravy či obecně závaznými předpisy. Provozovatel je oprávněn profil či životopis, který by byl v rozporu s výše uvedeným, odstranit nebo upravit, případně vyzvat Uchazeče k nápravě.
- Odpovídání na inzeráty: Uchazeč je oprávněn reagovat na zveřejněné pracovní inzeráty prostřednictvím funkcionalit Platformy (např. formulář „odpovědět na inzerát“). Uchazeč bere na vědomí, že veškerá komunikace s Inzerentem týkající se náborového procesu probíhá primárně prostřednictvím Platformy (interní komunikační systém, e-mailové zprostředkování apod.). Uchazeč by neměl proces obcházet přímým kontaktem mimo Platformu v rané fázi komunikace, pokud jsou kontaktování a komunikace zajišťovány Platformou.
- Povinnosti při užívání Platformy – Uchazeči: Uchazeči se zavazují užívat Platformu pouze k účelům hledání zaměstnání či souvisejícím kariérním aktivitám a zdržet se jakéhokoli jednání, které by mohlo ohrozit provoz Platformy nebo zasahovat do práv Provozovatele či třetích osob. Zejména je zakázáno:
- vydávat se na Platformě za jinou osobu nebo uvádět o sobě nepravdivé či zavádějící informace;
- vkládat do komunikace s Inzerenty či do svého profilu jakékoli nezákonné, obtěžující, hanlivé, obscénní nebo jinak nevhodné údaje či obsah;
- pokoušet se získat neoprávněný přístup k cizím uživatelským účtům či k datům uloženým na Platformě, šířit prostřednictvím Platformy malware či provádět činnosti narušující bezpečnost služby;
- využívat získané kontakty či informace o Inzerentech k jiným účelům než k reakci na pracovní nabídku (zejm. je zakázáno oslovovat Inzerenty s nabídkami nesouvisejícími s ucházením se o práci).
- Bezpečnost účtu: Uchazeč je povinen chránit přístupové údaje ke svému uživatelskému účtu (přihlašovací e-mail a heslo) a zachovávat mlčenlivost o těchto údajích. Uchazeč nesmí umožnit využívání svého účtu třetími osobami. V případě ztráty nebo prozrazení hesla je Uchazeč povinen neprodleně si nastavit nové heslo (případně kontaktovat podporu Provozovatele pro obnovu přístupu). Provozovatel nenese odpovědnost za škody způsobené zanedbáním povinnosti zabezpečení účtu ze strany Uchazeče.
- Zrušení účtu Uchazeče: Uchazeč má právo kdykoli zrušit svůj uživatelský účet a ukončit tak využívání Platformy. Zrušení účtu lze provést prostřednictvím příslušné funkce v nastavení účtu, případně žádostí zaslanou e-mailem na zákaznickou podporu Provozovatele. Zrušením uživatelského účtu budou odstraněna osobní data Uchazeče uložená v rámci Platformy, s výjimkou údajů, které je Provozovatel povinen nebo oprávněn uchovávat po stanovenou dobu dle zákona či na základě jiného právního titulu (podrobnosti viz Zásady ochrany osobních údajů). Zrušení účtu se nedotýká případných práv a povinností vzniklých po dobu jeho aktivního využívání.
- Práva a povinnosti Inzerentů (zaměstnavatelů)
- Právo využívat služby Platformy: Řádně registrovaný Inzerent má právo využívat služby Platformy určené pro Inzerenty, zejména vkládat a spravovat pracovní inzeráty, komunikovat s Uchazeči prostřednictvím interního systému Platformy a využívat případné doplňkové služby (např. zviditelnění inzerátů apod.) za podmínek stanovených těmito VOP a individuálně sjednaných podmínek mezi Inzerentem a Provozovatelem.
- Odpovědnost za obsah inzerátů: Inzerent je povinen zpracovávat své pracovní inzeráty pravdivě, přesně a v souladu s platnými právními předpisy. Zejména se Inzerent zavazuje:
- uvádět v inzerátu úplné a pravdivé informace o nabízené pracovní pozici (pracovní poměr či jiná forma spolupráce, místo výkonu, požadavky na kandidáta, náplň práce apod.);
- v textu inzerátu dodržovat zásady rovného zacházení a nediskriminace (inzerát nesmí obsahovat diskriminující požadavky z hlediska pohlaví, věku, rasy, etnického původu, víry, sexuální orientace apod.), inzerát nesmí obsahovat jakýkoliv sexuální podtext, inzerát nesmí podněcovat nenávist vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod, hanobit národ, etnické skupiny, rasy či přesvědčení;
- neuvádět do názvu ani textu inzerátu celé slovo psané velkými písmeny či jiné prvky, které by mohly negativně ovlivňovat přehlednost nebo působit rušivě;
- nevkládat do inzerátu žádný obsah porušující práva třetích osob (např. texty či fotografie, ke kterým Inzerent nemá odpovídající licenci), ani obsah odporující zákonům či dobrým mravům (např. vulgární či klamavé informace, poškozování pověsti a dobrého jména třetích osob či Provozovatele);
- Neuvádět v inzerátu pouze reklamu.
- Provozovatel si vyhrazuje právo odstranit nebo upravit jakýkoli obsah inzerátu, který by byl v rozporu s výše uvedenými pravidly nebo obecně závaznými předpisy. Typicky mohou úpravy spočívat v odstranění odkazů vložených do textu inzerátu, v opravě zjevných překlepů, formátování nebo zařazení inzerátu do odpovídající kategorie či oboru tak, aby co nejlépe odpovídal nabízené pozici, či odstraněné jiných údajů. O podstatných úpravách může být Inzerent informován. Odmítnuté nebo smazané inzeráty Provozovatel nevrací k opětovnému zveřejnění, dokud nejsou uvedeny do souladu s VOP.
- Zákaz obcházení Platformy: Inzerent se zavazuje využívat Platformu pouze k účelu náboru zaměstnanců či spolupracovníků pro sebe. Inzerent nesmí žádným způsobem obcházet účel Platformy. Inzerent rovněž nesmí bez souhlasu Provozovatele využívat získané CV, údaje o Uchazečích či jakékoliv jiné informace o Uchazečích a jejich osobní údaje k jiným účelům, než je obsazení vlastní volné pracovní pozice, ani předávat takové informace třetím osobám.
- Další povinnosti Inzerenta: Při využívání služeb Platformy je Inzerent povinen dodržovat tyto VOP a platné právní předpisy. Inzerent odpovídá za správnost a aktuálnost údajů o své firmě uvedených na svém profilu a v inzerátech. Inzerent nesmí v rámci Platformy zveřejňovat obsah, který by mohl poškodit dobré jméno Provozovatele nebo obsah, jenž je nezákonný, klamavý či neetický. Inzerent bere na vědomí, že Provozovatel nevstupuje do vztahů mezi Inzerentem a Uchazeči – veškeré případné pracovněprávní či jiné smluvní vztahy vznikají výhradně mezi Inzerentem a konkrétním Uchazečem mimo Platformu. Provozovatel neodpovídá za to, zda vybraný Uchazeč nastoupí do zaměstnání, ani za plnění povinností Inzerenta vůči Uchazeči v rámci pracovního poměru.
- 6. Pravidla pro zveřejňování a správu pracovních inzerátů
- Proces zveřejnění inzerátu: Po vložení nového pracovního inzerátu Inzerentem prostřednictvím jeho uživatelského účtu dochází k jeho uložení do systému Platformy s tím, že zveřejnění inzerátu podléhá předchozímu schválení ze strany Provozovatele. Provozovatel zpravidla provádí kontrolu a schválení inzerátu do 5 pracovních dnů od jeho vložení. Schválením inzerátu ze strany Provozovatele dojde k jeho publikaci na Platformě (zpřístupnění ostatním Uživatelům). Provozovatel si vyhrazuje právo vložený inzerát neschválit a nezveřejnit, pokud by jeho obsah porušoval tyto VOP, právní předpisy nebo dobré mravy, anebo pokud by Inzerent měl vůči Provozovateli neuhrazené závazky z předchozí spolupráce. O neschválení inzerátu může být Inzerent vyrozuměn s uvedením důvodu neschválení, pokud to povaha věci umožňuje.
- Doba zveřejnění inzerátu: Standardní doba délky zveřejnění jednoho pracovního inzerátu na Platformě je 30 dnů od data schválení a publikace (pokud není v Ceníku nebo při objednávce služby stanoveno jinak). Po uplynutí doby zveřejnění bude inzerát automaticky stažen z veřejné části Platformy (deaktivován), pokud si Inzerent před uplynutím této doby nezvolí prodloužení inzerce (je-li tato funkce dostupná) nebo neobjedná prodloužení formou nové služby. Provozovatel může Inzerenta před vypršením doby informovat e-mailem o blížícím se konci zveřejnění inzerátu. Inzerent má možnost inzerát kdykoliv v průběhu zveřejnění sám stáhnout (deaktivovat) prostřednictvím svého účtu – tím však nevzniká nárok na vrácení poměrné části zaplacené ceny za nevyužité období, ledaže by bylo mezi stranami dohodnuto jinak.
- Zvýhodnění a doplňkové služby: Inzerent má možnost při objednání inzerce zvolit placené doplňkové služby zvyšující viditelnost inzerátu, jako je např. zvýraznění inzerátu (grafické či vizuální odlišení inzerátu v seznamu nabídek), topování (upřednostněné zobrazení inzerátu na předních pozicích ve výpisu nabídek), případně propagace inzerátu na jiných platformách (sociální sítě, e-mailový newsletter apod.), bude-li taková služba nabízena. Konkrétní doplňkové služby a jejich ceny budou sjednány individuálně mezi Inzerentem a Provozovatelem. Doplňkové služby jsou platné po dobu zveřejnění daného inzerátu, není-li u služby uvedeno jinak. Provozovatel se snaží zajistit zvýšení atraktivity či viditelnosti inzerátů využívajících doplňkové služby, negarantuje však konkrétní výsledky (např. počet zobrazení či odpovědí na inzerát).
- Editace inzerátu: Inzerent je oprávněn po dobu aktivního zveřejnění inzerátu částečně upravovat jeho obsah (např. upřesnit požadavky, změnit popis práce apod.), avšak nesmí změnou textu inzerátu zásadně proměnit původně inzerovanou pozici na jinou pozici či místo výkonu práce. Změna obsahu inzerátu je přípustná pouze v rozsahu, který neklame Uchazeče – není dovoleno např. změnit titul pozice (název pracovní role) na zcela jinou pozici, než jaká byla původně inzerována. Provozovatel si vyhrazuje právo dodržování této podmínky kontrolovat a případné nepřípustné změny v inzerátu vrátit zpět nebo inzerát stáhnout.
- Odstranění inzerátu a zásahy Provozovatele: Provozovatel je oprávněn kdykoli pozastavit zveřejnění inzerátu, upravit nebo zcela odstranit inzerát, pokud zjistí, že došlo k porušení těchto VOP ze strany Inzerenta nebo že obsah inzerátu je v rozporu s právními předpisy či dobrými mravy. Zejména mohou být bez náhrady odstraněny:
- inzeráty, které obsahují zakázaný obsah uvedený v čl. 5.2 výše (např. diskriminační inzeráty, inzeráty s přímými kontakty či odkazy, klamavé nebo duplicitní inzeráty apod.);
- duplicitně vložené inzeráty na totožnou pozici záměrně vytvářené za účelem získání lepší pozice či zvýšení četnosti výskytu – takové inzeráty mohou být smazány i bez předchozího upozornění;
- inzeráty zjevně neplatné či obsazené (např. pokud Inzerent neaktualizoval nabídku a pozice již byla obsazena či zrušena).
- V případě odstranění nebo deaktivace inzerátu z důvodů porušení VOP nebo právních předpisů nemá Inzerent nárok na vrácení již zaplacené ceny služby ani na žádnou jinou kompenzaci za nevyužitou dobu zveřejnění. Tím není dotčeno právo Provozovatele požadovat po Inzerentovi náhradu případné škody či pokutu, pokud by byla ve smluvních podmínkách sjednána, za porušení povinností.
- Monitoring a kontrola obsahu: Provozovatel není povinen aktivně monitorovat či kontrolovat obsah inzerátů nebo jiných informací ukládaných Inzerenty na Platformě. Nicméně Provozovatel je oprávněn provádět namátkovou nebo cílenou kontrolu uložených či šířených informací, a zjistí-li možné protiprávní či závadné jednání ze strany Inzerenta nebo obsah odporující těmto VOP, je oprávněn zasáhnout způsobem uvedeným výše (odstranění nebo úprava obsahu, omezení služeb apod.). Provozovatel také může Inzerenta vyzvat k poskytnutí vysvětlení či odstranění závadného obsahu.
- Dostupnost služeb: Provozovatel vyvine přiměřené úsilí k zajištění nepřetržité dostupnosti Platformy a řádného fungování všech funkcí. Inzerent však bere na vědomí, že přístup k Platformě může být občas omezen či přerušen z důvodu nezbytné údržby, aktualizací softwaru či hardwaru, případně z důvodu neočekávaných technických poruch. Provozovatel nezaručuje nepřerušovaný přístup na Platformu ani nezávadnost a bezpečnost Platformy. Provozovatel neodpovídá za škody způsobené dočasnou nedostupností Platformy, poruchou, ztrátou dat či jinými technickými potížemi na straně Provozovatele, avšak vynasnaží se v přiměřené lhůtě obnovit provoz a data ze záloh. Krátkodobá nedostupnost Platformy nebo služeb nezakládá právo Inzerenta na odstoupení od smlouvy či požadování slevy, vyjma případů, kdy by dlouhodobá či opakovaná nedostupnost zásadně znemožňovala plnění ze strany Provozovatele.
- Reklamace služeb: Pokud se Inzerent domnívá, že došlo k vadnému poskytnutí služby ze strany Provozovatele (např. inzerce nebyla řádně publikována nebo služby nefungují jak měly), je oprávněn tuto skutečnost reklamovat. Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co vada vyšla najevo, nejpozději do 5 dnů ode dne zjištění vady. Reklamaci lze podat písemně na adresu sídla Provozovatele nebo elektronicky na kontaktní e-mail info@najdemjob.cz. Provozovatel posoudí reklamaci bez zbytečného odkladu (do 3 pracovních dnů), přičemž do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud není dohodnuta delší lhůta. Provozovatel vyrozumí Inzerenta o výsledku reklamace. V případě uznané reklamace může Inzerent požadovat podle povahy vady:
- bezplatné odstranění vady (pokud lze vadu odstranit bez zbytečného odkladu), nebo
- zpřístupnění nové služby bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené (pokud se vada týká pouze části služby, může Uživatel požadovat jen nové zpřístupnění takové části služby),
- odstoupit od smlouvy, není-li možné žádné z řešení výše nebo se jedná o opakovaný výskyt stejné vady po opravě nebo větší počet vad.
- Neodstoupí-li Inzerent od smlouvy nebo neuplatní-li právo na zpřístupnění nové služby bez vad či její části nebo opravu služby, může požadovat přiměřenou slevu za dny, po které nebyla služba poskytována dle sjednaného rozsahu. Neučiní-li volbu práva Inzerent v reklamaci, je oprávněn tak učinit Provozovatel. Neoznámí-li Inzerent vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, nemusí mu být právo z vadného plnění přiznáno.
- Platební podmínky a cenové ujednání
- Ceník služeb: Služby poskytované Inzerentům jsou zpoplatněny dle Ceníku Provozovatele, který bude po obdržení žádosti Inzerenta zaslán na jeho e-mailovou adresu nebo mu bude jinak sdělen.
- Objednávka a úhrada ceny: Inzerent je povinen uhradit cenu za objednané služby řádně a včas. Platbu může Inzerent provést způsoby nabízenými Provozovatelem, typicky:
- Bezhotovostním převodem na bankovní účet Provozovatele uvedený na daňovém dokladu (faktuře). Platba musí být provedena pod přiděleným variabilním symbolem pro spárování platby.
- Online platbou kartou prostřednictvím platební brány integrované na Platformě (pokud je tato možnost k dispozici). V případě platby kartou je platba provedena ihned a Inzerent obdrží elektronickou účtenku či fakturu potvrzující úhradu.
Provozovatel poskytne objednanou službu až poté, jakmile dojde k okamžiku připsání platby na jeho bankovní účet.
- Pro každou objednávku zpoplatněné služby vystaví Provozovatel Inzerentovi fakturu (daňový doklad), kterou zašle v elektronické podobě na kontaktní e-mail Inzerenta. Splatnost faktury je 14 dní od data vystavení, pokud není na faktuře uvedeno jinak. V případě online platby kartou může být faktura vystavena s okamžitou splatností (platba proběhne ihned). Inzerent souhlasí s použitím elektronických faktur bez podpisu. Faktura bude obsahovat náležitosti dle platných právních předpisů. Provozovatel není plátcem DPH. V případě, že se Provozovatel stane plátcem DPH, bude k cenám uvedeným v Ceníku připočtena DPH ve výši dle platných právních předpisů
- Platební morálka: Inzerent se zavazuje řádně a včas hradit ceny za objednané služby dle Ceníku a vystavených faktur. Cena je splatná na základě daňového dokladu (faktury) vystaveného Provozovatelem, a to ve lhůtě splatnosti uvedené na příslušné faktuře. V případě prodlení Inzerenta s úhradou ceny má Provozovatel právo na zaplacení jednorázové smluvní pokuty ve výši 500,- Kč. V případě prodlení Inzerenta s úhradou ceny delším než pět dnů má Provozovatel dále právo na zaplacení smluvní pokuty ve výši 0,1% z dlužné částky za každý den prodlení. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno ani její výší omezeno právo na náhradu škody. V případě prodlení Inzerenta s úhradou jakékoli platby je Provozovatel současně oprávněn okamžitě omezit či pozastavit poskytování dalších služeb Inzerentovi (např. deaktivovat všechny aktivní inzeráty Inzerenta) až do doby uhrazení dlužné částky s případnou smluvní pokutou a příslušenstvím. Prodlení delší než 30 dnů může být považováno za závažné porušení smlouvy ze strany Inzerenta. Provozovatel je v takovém případě oprávněn od smlouvy odstoupit a uživatelský účet Inzerenta zrušit. Nárok Provozovatele na zaplacení dlužné částky tím není dotčen. Provozovatel si vyhrazuje právo požadovat po Inzerentovi úrok z prodlení a případné náklady spojené s vymáháním dlužné částky v zákonné výši.
- Storno objednávky: Inzerent je oprávněn zrušit (stornovat) svou objednávku inzerce nebo jiné služby nejpozději do 24 hodin od provedení objednávky, a to oznámením Provozovateli (e-mailem). Pokud již Inzerent uhradil cenu a služba ještě nebyla započata (inzerát nebyl zveřejněn), vrátí Provozovatel Inzerentovi zaplacenou částku v plné výši. V případě pozdějšího storna, nebo pokud již plnění služby začalo, nemá Inzerent nárok na automatické vrácení ceny.
- Odstoupení spotřebitele: Smluvní vztahy mezi Provozovatelem a Inzerenty se uzavírají pouze a jedině v rámci podnikatelské činnosti Inzerenta, takže Inzerent nevystupuje v postavení spotřebitele, a proto se právní úprava ochrany spotřebitelů v těchto vztazích nemůže uplatnit.
- Odpovědnost a vyloučení odpovědnosti Provozovatele
- Obsah poskytovaný Uživateli: Provozovatel nenese odpovědnost za obsah informací zveřejňovaných Uživateli (Inzerenty či Uchazeči) na Platformě. Inzerenti jsou výhradně odpovědní za obsah svých pracovních inzerátů a Uchazeči za obsah svých profilů či komunikace. Provozovatel neodpovídá za obsah uložený Uživateli, pokud prokazatelně nemá vědomí o protiprávní povaze takových uložených informací. Jakmile Provozovatel zjistí nebo se hodnověrně dozví o nezákonném obsahu uloženém Uživateli, odstraní tento obsah bez zbytečného odkladu.
- Absence odpovědnosti Provozovatele za uživatelské jednání: Provozovatel neodpovídá za jednání Uživatele ani za případné smluvní či jiné vztahy vzniklé mezi Uživateli navzájem. Provozovatel není účastníkem pracovněprávních ani jiných smluvních vztahů, které případně vzniknou mezi Inzerentem a Uchazečem v důsledku využití Platformy. Provozovatel není agenturou práce dle § 14 odst. 1 písm. b) zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti. Provozovatel rovněž neodpovídá za případné porušení povinností Inzerenta vůči Uchazeči nebo naopak (např. nedodržení slibu zaměstnání, porušení pracovní smlouvy apod.). Vznikne-li Provozovateli v důsledku protiprávního jednání Uživatele nějaká újma (např. sankce od orgánu veřejné moci) nebo povinnost plnit vůči třetí osobě, zavazuje se daný Uživatel Provozovateli takovou újmu nahradit (např. uhradit pokutu) a učinit veškerá opatření k odvrácení odpovědnosti Provozovatele.
- Přesnost a aktuálnost informací: Provozovatel se snaží udržovat obsah Platformy (zejména vlastní informační sekce, články, popisy služeb apod.) aktuální a bez chyb. Nicméně Provozovatel negarantuje, že veškeré informace dostupné na Platformě (včetně obsahu inzerátů) jsou bezchybné, přesné a aktuální. Obsah pracovních nabídek je tvořen Inzerenty a Provozovatel neručí za jeho věcnou správnost nebo úplnost.
- Technická omezení a bezpečnost: Provozovatel nezaručuje, že používání Platformy bude bez chyb a zabezpečené proti všem útokům. Ačkoli Provozovatel zavádí přiměřená technická a organizační opatření k zajištění bezpečnosti systému, nenese odpovědnost za útoky třetích stran (hackerské útoky, zavirování stránek apod.), které nelze s vynaložením důvodné péče zcela odvrátit. Provozovatel neodpovídá za škody na zařízení Uživatele či za ztrátu dat Uživatele způsobené stažením obsahu z Platformy či jinými technickými vlivy při užívání služeb. Uživatelé využívají Platformu na vlastní riziko a měli by používat vlastní zabezpečení (antivirové programy apod.).
- Dočasné omezení provozu: Provozovatel je oprávněn na nezbytně nutnou dobu omezit přístup na Platformu z důvodu údržby, upgradu či jiných technických úkonů na straně systému. Provozovatel může také omezit nebo ukončit přístup konkrétního Uživatele na Platformu v případě, že daný Uživatel závažně či opakovaně porušil tyto VOP nebo obecně závazné předpisy. Omezení či vyloučení Uživatele ze služeb z důvodu porušení povinností nezakládá právo Uživatele na jakoukoli kompenzaci.
- Vyšší moc: Provozovatel neodpovídá za nesplnění svých povinností v důsledku okolností vylučujících odpovědnost (vyšší moci). Za takové okolnosti se považují zejména živelné pohromy, výpadky elektrické energie či internetu na straně Provozovatele, kybernetické útoky, pandemie, válka, zásahy státu apod., které nastanou nezávisle na vůli Provozovatele a brání mu ve splnění povinnosti. V případě dočasného působení vyšší moci se lhůty pro splnění povinností posouvají o dobu trvání této překážky.
- Ochrana osobních údajů (GDPR)
- Zpracování osobních údajů, jejich rozsah, uchovávání, práva a další informace jsou uvedeny v dokumentu Zásady ochrany osobních údajů.
- Ukončení smlouvy a zrušení registrace
- Ukončení ze strany Uživatele: Uživatel (Uchazeč i Inzerent) je oprávněn kdykoli ukončit smluvní vztah s Provozovatelem vypovězením smlouvy nebo zrušením svého uživatelského účtu. Uchazeč může účet zrušit způsobem uvedeným v čl. 4.6. Inzerent může o zrušení svého účtu a ukončení spolupráce požádat písemně (e-mailem na info@najdemjob.cz). Výpovědní doba činí 1 měsíc a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi, není-li mezi stranami dohodnuta kratší lhůta. Během výpovědní doby je Provozovatel oprávněn omezit poskytování nových služeb Inzerentovi, běžící placené inzerce mohou zůstat aktivní do uplynutí sjednané doby, pouze však, byla-li za tuto dobu již služba uhrazena. Uplynutím výpovědní doby dojde k deaktivaci účtu a ukončení Smlouvy.
- Ukončení ze strany Provozovatele: Provozovatel je oprávněn ukončit smluvní vztah s Uživatelem vypovězením Smlouvy okamžitě s výpovědní dobou v délce jednoho měsíce (případně kratší, je-li sjednána pro konkrétní službu), a to i bez udání důvodu. Výpověď bude Uživateli doručena elektronicky na jeho registrovaný e-mail. Provozovatel je dále oprávněn ukončit smlouvu s okamžitou účinností (odstoupením) bez výpovědní doby v případě, že Uživatel podstatně poruší tyto VOP nebo opakovaně poruší jakoukoli povinnost zde uvedenou, nebo se zjistí, že Uživatel při registraci uvedl nepravdivé údaje, případně zneužívá služby v rozporu s jejich účelem. Za podstatné porušení se považuje zejména zneužití osobních údajů získaných z Platformy, opakované nezaplacení ceny služeb, šíření protiprávního obsahu, pokus o narušení bezpečnosti Platformy apod. V případě ukončení Smlouvy ze strany Provozovatele z důvodu porušení ze strany Uživatele nemá Uživatel nárok na žádnou náhradu případné nevyužité služby ani na náhradu škody.
- Zánik a deaktivace účtu: Zrušením či deaktivací uživatelského účtu (ať už na žádost Uživatele, či z podnětu Provozovatele) dojde k znemožnění přístupu Uživatele do daného účtu. Obsah profilu Uchazeče včetně uložených dokumentů bude odstraněn či anonymizován, vyjma údajů, které je nutné nadále uchovávat podle zákona či oprávněných potřeb (viz Zásady ochrany osobních údajů). U profilů Inzerentů budou stáhnuty všechny jejich inzeráty; pro účely archivace může být u inzerátů uvedeno, že nabídka již není aktivní nebo byla zrušena. Historická data (např. statistiky zobrazení, již proběhlá komunikace) nebudou po zrušení účtu nadále dostupná.
- Ujednání o trvání některých povinností: Ukončením Smlouvy (ať už výpovědí nebo odstoupením) nejsou dotčena ustanovení VOP, která vzhledem ke své povaze mají trvat i po ukončení smluvního vztahu. Jedná se zejména o ustanovení týkající se ochrany důvěrných informací, ochrany osobních údajů, omezení odpovědnosti, volby práva a řešení sporů, či případné smluvní pokuty a sankce sjednané ve prospěch Provozovatele.
- Řešení sporů a rozhodné právo
- Rozhodné právo: Smluvní vztahy vznikající na základě těchto VOP nebo v souvislosti s užíváním Platformy se řídí právním řádem České republiky.
- Místní příslušnost soudů: K rozhodování případných sporů jsou příslušné české soudy.
- Mimosoudní řešení sporů se spotřebitelem: V případě, že dojde mezi Provozovatelem a Uživatelem – spotřebitelem ke vzniku sporu ze smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, má spotřebitel právo na mimosoudní řešení takového sporu. Subjektem příslušným k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce (ČOI) web: www.coi.cz.
- Stížnosti a dozor: Uživatelé mají právo se se svými stížnostmi obrátit na Provozovatele prostřednictvím kontaktních údajů uvedených v čl. 1.5 těchto VOP.
- Závěrečná ustanovení
- Změny VOP: Provozovatel je oprávněn tyto VOP v přiměřeném rozsahu jednostranně měnit nebo doplňovat, a to zejména z důvodů změn právních předpisů, technologických změn ovlivňujících poskytování služeb, či z důvodu rozšíření nebo změn služeb. Nové znění VOP Provozovatel uveřejní na webových stránkách Platformy a upozorní na změnu vhodným způsobem (např. e-mailovým oznámením registrovaným Uživatelům nebo při jejich přihlášení na účet). Změna VOP nabývá účinnosti dnem uvedeným v novém znění VOP, nejdříve však 7. dnem od uveřejnění změny (není-li z důvodu změny právních předpisů vyžadována dřívější či pozdější účinnost). Pokud Uživatel nesouhlasí s novým zněním VOP, má právo ukončit Smlouvu v období do účinnosti změny (výpovědí s okamžitou účinností); pokračování v užívání služeb po účinnosti změny je považováno za souhlas s novými VOP.
- Salvátorská klauzule: Pokud by se jakékoli ustanovení těchto VOP ukázalo být neplatné, neúčinné či nevykonatelné, nemá tato skutečnost vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení VOP. Namísto neplatného nebo neúčinného ustanovení nastoupí takové ustanovení, které svým smyslem a účinkem nejlépe odpovídá zamýšlenému hospodářskému účelu původního ustanovení. Totéž platí pro zaplnění případných mezer v těchto VOP.
- Přednost individuální dohody: Individuálně sjednaná ujednání mezi Provozovatelem a Uživatelem (např. podmínky sjednané ve zvláštní smlouvě s konkrétním Inzerentem) mají přednost před ustanoveními těchto VOP, které by s nimi byly v rozporu. Tyto VOP se nicméně použijí subsidiárně i pro smlouvy uzavřené formou individuální písemné dohody, pokud na ně taková smlouva odkazuje nebo pokud určitá otázka není výslovně upravena odchylně.
- Postoupení smlouvy: Provozovatel je oprávněn převést (postoupit) práva a povinnosti ze Smlouvy s Uživatelem na jinou osobu v souvislosti s převodem či přechodem podnikatelské činnosti, s čímž Uživatel souhlasí. Provozovatel je také oprávněn postoupit své pohledávky za Uživatelem. Uživatel není bez předchozího souhlasu Provozovatele oprávněn postoupit či převést práva nebo povinnosti ze Smlouvy na třetí osobu.
- Účinnost: Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 01.07.2025 a nahrazují v plném rozsahu předchozí znění všeobecných podmínek Provozovatele.
Najdemjob s.r.o.
Spravovat Souhlas
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Používáme cookies, abychom vám poskytli nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Pokračováním v používání našich stránek souhlasíte s jejich používáním. Zjistěte více